Saturday, October 16, 2010


Salaamun 'alayk


Selalu baca Yaasin?

"Haihh jangan cakap bro. Setiap malam jumaat aku baca"

Pernah dengar ayat ni?


"Aku hapai (hafal) satu Yaasin bro!"

Pernah taw apa maksud ayat tu?

"Oh macam menarik. Apa dia?"

Haaa....


That Day, We will seal over their mouths, and their hands will speak to Us, and their feet will testify about what they used to earn.

Pada hari ini kami tutup mulut mereka; dan berkatalah kepada Kami tangan mereka dan memberi kesaksianlah kaki mereka terhadap apa yang dahulu mereka usahakan.

[Yaasin (36): 65]




     So? Post kali ni pun aku tak nak cakap banyak. Pengajaran? Kurangkan bercakap, banyakkan beramal. Yang ditanya di akhirat? Usaha.

     Kepada para du'at? Wasiat Imam Hassan Al-Banna (dalam Majmu'atur Rasail kot):


"Wahai Ikhwan! Sebenarnya saya ingin senantiasa beramal dengan tidak banyak bercerita. Kepada amal saja kami wakilkan pembahasan tentang Ikhwan dan langkah-langkahnya,"


Selamat beramal.


Posted by Posted by zabed at 9:06 AM
Categories: Labels:

 

2 comments:

Latifah said...

Emmm sangat suka entri ini.
Kurang bercakap, tapi banyakkan beramal...

Tapi kalau dah jumpa kawan-kawan agak payah kan?
Lebih baik sendiri dari ramai dan menyesakkan hati..

Zaid Harithah Mohd Badry said...

"pandai-pandailah hidup"
kata-kata orang tua

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
>